Aquest matí la tertúlia matinal que fan cada dia a TV3, girava al voltant de la següent pregunta: S’han de recuperar els examens de setembre per frenar el fracàs escolar?
Un dels tertulians era en Josep Maria Terricabras (és filòsof i doctor en ciències de l’educació), i en relació a la prevenció del fracàs escolar ha apuntat tres aspectes que s’haurien d’instaurar dins el sistema educatiu com a reformes estructurals,i la primera de les quals ens reaferma en els objectius que ens hem proposat amb la posada en marxa d’aquest bloc.
La primera d’aquestes mesures seria treballar moltíssim les llengües (no només el català) des dels primers cursos, en forma d’explicar contes, explicar-los a l’aula i que els alumnes també els treballin (per exemple, que se’ls expliquin entre ells), explicar històries, fer obres de teatre, etc… i aquesta activitat amb les llengües no deixar-la de banda. Un dels problemes generalitzat és el baix nivell de comprensió lectora que hi ha a les aules.
Les altres dues mesures apuntaven a que no era aconsellable que hi hagi alumnes amb nivells molt diferents de comprensió dins la mateixa aula (alumnes que s’incorporen a meitat de curs, o bé alumnes que parlen llengües diferents), i que es faci un acompanyament als nouvinguts.

El debat ha estat interessant, per si el voleu veure, us podem adreçar al web de TV3 i buscar el programa Els matins de TV3.