El passat 4 de desembre vam oferir una activitat infantil a la biblioteca de Ponent de Sabadell, per commemorar el Dia del Migrant, juntament amb l’esplai Esquitx de la mateixa ciutat. Els nens i nenes de l’esplai van treballar per confeccionar un manifest que van llegir en aquest acte i que us deixem en aquesta entrada.

Manifest del dia internacional del Migrant

Avui els infants de l’esplai Esquitx conjuntament amb l’entitat de la Lliga dels Drets dels Pobles i l’SCAI (Servei Català Acollida Immigrant) i amb la col·laboració de la Biblioteca de Ponent, volem fer aquest manifest a favor de les persones que provenen de diferents llosc del món.

Pensem que totes les persones tenen dret a viure allà on vulguin, i ho han de poder fer de forma lliure i digne, sense patir cap tipus de discriminació per motiu d’ètnia, gènere o classe social.

És per això que els nens i nenes de l’esplai volem dir:

M’agraden els jocs que he après d’altres països.

La mare de la Caterina fa uns pastissos molt bons.

L’any passat vem aprendre moltes coses del Marroc gràcies als tres companys de classe.

M’agradaria fer-me les trenetes que porta la Fàtima.

Quan el Christian m’ensenya les fotos de Perú, m’agraden molt.

Hi ha nens i nenes que marxen cap als seus països.

Trobo a faltar el Gilson que va marxar.

Les persones emigrants són com nosaltres.

Jo sóc de Xina i quan vaig venir a Catalunya vaig aprendre a parlar el català.

Tenen dret a treballar.

Aprenem diferents cultures.

M’agradaria anar a Bolívia a veure la meva cosina.

Jo sóc de Perú i quan vaig venir em vaig sentir d’una altre manera, els companys i companyes de seguida volien ser amics meus i vaig aprendre el català.

Jo sóc de Gambia i m’agrada jugar a futbol aquí i allà.

Per totes aquestes coses que nosaltres aprenem cada dia i per construir un món més just demanem que totes les persones siguin d’on siguin puguin viure allà on decideixin amb igualtat d’oportunitats.