El passat dia 30 de gener, a la biblioteca Vapor Badia de Sabadell vam participar en un acte per commemorar el Dia Escolar  per la No Violència i la Pau (DENIP) i concretament es va fer la presentació de la Petita Història de la Cultura de Pau, editada per Editorial Mediterrània, il·lustrada per la Pilarín i escrita per Manel Manonelles, director de la Fundació Cultura de Pau.

En aquest acte, els nens i les nenes que van assistir van confeccionar un mural molt original amb idees al voltant de la pau, aquest mural està actualment exposat a la zona infantil de la biblioteca, aprofitem per recordar que també hi trobareu una lleixa amb tot de llibres per treballar la pau.

Us deixem un detall del mural, un nen va tenir la genial idea d’inventar-se un logo on “quedaven prohibides les espases”!!

Prohibides les espases

Prohibides les espases

De la Petita Història en vam explicar algunes coses, però no totes, aquí us deixem el Manifest 2000 per la Cultura de Pau. Llegiu-lo i treballeu-lo, veureu que les consignes són senzilles i si tots i totes les seguíssim, el camí cap a la pau seria molt més planer.

MANIFEST 2000 PER LA CULTURA DE PAU

Em comprometo en la meva vida quotidiana, en la meva família, en el meu treball, en la meva comunitat, en el meu país i en la meva regió a:

1- “Respectar totes les vides”. Respectar la vida i la dignitat de cada persona, sense discrimanció ni prejudicis.

2- “Rebutjar la violència”. Practicar la no violència activa, rebutjant la violència en totes les seves formes: física, sexual, psicològica, econòmica i social, en particular envers els més febles i vulnerables, com els infants i els adolescents.

3- “Alliberar  la meva generositat”. Compartir el meu temps i els meus recursos materials, cultivant la generositat a fi d’acabar amb l’exclusió, la injustícia i l’opressió política i econòmica.

4- “Escoltar per entendre’s”. Defensar la llibertat d’expressió i la diversitat cultural, fomentant sempre el diàleg, sense cedir al fanatisme, ni a la maledicència i el rebuig dels altres.

5- “Preservar el planeta”. Promoure un consum responsable i un mode de desenvolupament que tingui en compte la importància de totes les formes de vida i l’equilibri dels recursos naturals del planeta.

6- “Reinventar la solidaritat”. Contribuir al desenvolupament de la meva comunitat, propiciant la plena participació de les dones i el respecte dels principis democràtics, a fi de crear junts noves formes de solidaritat.